زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

  گروه بلک پینک (Black Pink) از معروف‌ترین گروه‌های کیپاپ (K-pop) و دخترانه کشور کره جنوبی است. اما محبوبیت این گروه به کشور کره ختم نمی‌شوداعضای بلک‌پینک در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارند.

  گروه بلک پینک  ( به کره‌ای 블랙핑크 و به صورت BLΛƆKPIИK طراحی شده است )  در سال 2010 دوران کارآموزی خود را آغاز کردند. ابتدا کمپانی YG اعلام کرد که این گروه شامل 7 دختر خواهد بود و اوایل سال 2012 کارشان را شروع خواهند کرد. اما همه چیز تغییر کرد و در نهایت گروه بلک پینک در سال 2016 با چهار عضو آغاز به کار کرد.

  هر کدام از اعضای این گروه به چند زبان زنده دنیا مسلط هستند و به همین دلیل، در آن سوی مرزها هم طرفداران خود را دارند.

 



چرا به آنها «بلک‌پینک» می‌گویند؟

  نام این گروه برای تضاد با تصور عام از زنانگی که معمولاً با رنگ صورتی مرتبط است، در نظر گرفته شد. زمانی که «بلک‌پینک» شروع به کار کرد، شرکت تولیدات سرگرمی «وای‌جی انترتینمنت» اعلام کرد که این نام قصد دارد نشان دهد که این گروه چیزی بیش از زیبایی را برای مخاطب تجسم می‌کند

رکوردشکنی‌های بلک پینک

  بلک پینک در سال ۲۰۱۷ با موزیک ویدیوی AS IF IT’S YOUR LAST رکورد تعداد لایک شدن یک ویدیوی گروه دخترانه کره‌ای را شکست. و موزیک ویدیوی Ddu-Du Ddu-Du آنها در ژانویه ۲۰۱۹ به پربیننده ترین موزیک ویدیو یک گروه کی پاپ تبدیل شد.

  این گروه در سال ۲۰۲۰ با موزیک ویدیوی How You Like That 5 رکورد بیشتر بازدید گینس را شکستند، آنها در همان سال با آلبوم The Album رکورد فروش آلبوم هفته اول را برای یک گروه دختر کره ای به ثبت رساندند.


اعضا

  • جیسو (지수
  • جنی (제니
  • رزی (로제
  • لیسا (리사


ملیت‌های متفاوت

  هر کدام از این دختران، اهل یک گوشه از جهان هستند. جیسو در کره جنوبی به دنیا آمد و همان جا بزرگ شد. رز، از دیگر اعضای بلک‌پینک، در نیوزیلند به دنیا آمد و اصالتا استرالیایی است. لیسا اصالتا اهل تالیند است و جنین نیز در نیوزیلند زندگی کرده است. اما هر چهار نفر برای پیوستن به بلک پینک به کره جنوبی آمدند.


به طرفداران بلک پینک چه می‌گویند؟

  نام طرفداران گروه بلک پینک Blink است که از ترکیب Black و Pink ساخته شده است.


  این گروه در فضای مجازی طرفداران چند ده میلیونی دارند. طرفدارانی که برایشان تولید محتوای مجازی می‌کنند. برایشان تبلیغ می‌کنند و سعی می‌کنند دیگران را نیز یک بلینکی کنند. نوجوانان سعی می‌کنند ظاهر خود را مانند آنان کنند.

  بعضی از این دانش آموزان روزانه بیش از 6ساعت آهنگ‌های این گروه را گوش می‌کنند و سعی می‌کنند با یادگیری زبان کره‌ای، ترجمه کلیپ‌هایشان را تهیه و منتشر کنند. بعضی از این بلینک‌ها ساعت‌ها وقت می‌گذارند تا به نقدها و اشکالات وارد شده و آسیب‌هائی که متوجه این گروه شده است، جواب دهند.

  سوالی که باید پرسید چرا یک نوجوان باید ساعت‌های باارزش دوران نوجوانی خود را صرف این کارهای بیهوده و بی‌ارزش کند!؟ در حالی که دیگر نوجوانان در این سن، بیشترین زمانشان را به آموزش و تحصیل و مطالعه اختصاص می‌دهند تا در آینده بتوانند جایگاه مناسبی در بین جامعه و خانواده داشته باشند.

آخرین نظرات
کلیه حقوق این تارنما متعلق به فرا دانشنامه ویکی بین است.