زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

کوزوو

کوزوو \ kozevo \ ، شهرکی مسکونی در طول درۀ گیریا. این شهرک در راستای اجرای سیاستهای مسکن مهر، در طول درۀ گیریا، واقع در حدفاصل منطقۀ پورزند، روستای کمرد، شهرک پردیس، مزارع جوزک و سیارک واقع شده است.
اقدامات مربوط به مطالعات و طراحی اولیۀ ساخت شهرک کوزوو از 1388 ش، و تجهیز کارگاه آن از 1390 ش آغاز شده، و تاکنون (1391 ش)، عملیات ساخت جاده و بخشی از خیابانها، تسطیح زمین، ساختن سولـه‎های مختلف کارگاه، نصب مخازن سیمان، حمل و نقل و دپوی شن و ماسه و حمل قالبهای فلزی بتون‎ریزی در محل انجام شده است. براساس تابلونوشته‌های نصب‌شده در منطقه، شرکت مهندسی ـ ساختمانی «کوزوو» اجرای این پروژه را برعهده گرفته، و نام خود را روی آن نهاده است. 
منطقۀ پورزند علیا، وسطا و سفلا و ارتفاعات و تپه‎ماهورهای اطراف آنها به‌سبب ارتفاع بالای 000‘2 متر و نیز لایه‎های خاکی قطور و حاصلخیز و پوشش گیاهی انبوه و متنوع، یکی از مناطق مهم دامنۀ جنوبی البرز مرکزی به‌شمار می‌رود که در گذشته، نقش مهمی در ارتقای سطح زندگی مردم روستاهای اطراف از طریق رواج فعالیتهای کشاورزی و دامداری داشته است. فاصلۀ منطقۀ پورزند تا محل احداث شهرک کوزوو در حدود 500 متر است.

آخرین نظرات
کلیه حقوق این تارنما متعلق به فرا دانشنامه ویکی بین است.